Jak zwiększyć klikalność (CTR) reklam

Jak zwiększyć CTR

Każdy kto posiada własną witrynę ponosi koszty związane z jej utrzymaniem, jest to hosting, serwer VPS lub serwer dedykowany. W zależności od wielkości portalu, ilości odwiedzających serwer będzie większy lub mniejszy, przy tym koszt również będzie różny. Kolejnym elementem jest opłata domeny, jest to uiszczana za każdy rok dzierżawy, ceny wahają się w granicach 60 – 130 zł. Każdy webmaster musi pokrywać wszystkie koszty z własnej kieszeni, jednak jest możliwość zarobienia na własnej stronie www dzierżawiąc miejsce reklamowe.

Reklamy możemy zauważyć praktycznie wszędzie, każdy serwis na nich zarabia, tutaj też pojawia się kwestia klikalności (CTR), im większa tym zysk będzie wyższy.

 

Jak zwiększyć klikalność reklam?

Jest na to wiele różnych sposobów, jednak opiszę tylko te, które są najpowszechniejsze pośród webmasterów, które dają największe efekty i przynoszą duże zyski.

 

Odpowiednie miejsce:

Bardzo ważnym czynnikiem odpowiadającym za klikanie w reklamy jest jej usytuowanie, im bliżej różnych przycisków znajdujących się w serwisie tym większe prawdopodobieństwo, że internauta nawet przypadkiem kliknie w reklamę. Wystarczy samo przekierowanie i już zaliczone jest kliknięcie, przy czym stan naszego konta wzrośnie.

 

Dobrze dobrana tematyka:

Każda witryna jest o czymś, każda ma swój temat przewodni, który przyciąga zainteresowanych internautów. Dzięki reklamom najbardziej zbliżonym lub idealnie odpowiadającym tematyce witryny mamy największe szanse na to, że dany użytkownik zainteresuje się ofertą w reklamie i kliknie w nią by zobaczyć jej szczegóły. W tym przypadku również reklama musi być widoczna, być zamieszczona w miejscu łatwo dostępnym i widocznym.

 

Rozmiar i efekty:

Im większa reklama tym łatwiej jest ją zobaczyć, oczywiście przesada również nie jest wskazana, ponieważ bardziej odstraszy niż przyciągnie internautę. Widoczność reklamy można poprawić efektami graficznymi, a najlepiej sprawdzają się animacje, ruchome elementy, które są bardzo zauważalne. Tak samo kolorystyka, choć często reklamy są zbliżone kolorystycznie do wyglądu serwisu to jednak wielu decyduje się na bannery, które bardzo się wyróżniają. Z pewnością ma to wpływ na klikalność i widoczność reklamy.

 

Reklamy typu Pop-Up:

Jest to dość „agresywny” rodzaj reklamy, bowiem internauta przeglądając zawartość danego serwisu nie wie gdzie pojawi się banner reklamowy, często takowe pojawiają się zaraz po załadowaniu strony Internetowej. Internauci w większości klikają w te reklamy przez przypadek. W wielu przypadkach reklamy podpinane są pod odnośniki, kiedy klikniemy w jakikolwiek z nich to automatycznie pojawi się reklama lub zostaniemy przekierowani do promowanej witryny. Jak dowodzą liczne statystyki ten rodzaj reklamy jest najbardziej rentowny, a klikalność największa. Są tego jednak ciemne strony, internauci, którzy często napotykają takie reklamy szybko rezygnują z uczestnictwa w społeczności danej witryny lub instalują w przeglądarce aplikacje, które skutecznie blokują wszystkie reklamy.

 

Zachęcanie:

Na różnych forach Internetowych możemy się spotkać z prośbami o klikanie w reklamy, administracja często argumentuje to potrzebą opłacenia kosztów serwera i wszystkich innych wydatków, które są nieodzowne do prawidłowego funkcjonowania serwisu. Co prawda w wielu przypadkach ta metoda okazuje się być bardzo skuteczna, internauci, którym zależy na danej witrynie chętnie pomagają klikając w reklamy. Należy również zauważyć, że wiele firm zajmujących się dzierżawieniem miejsc reklamowych sprawdza od czasu do czasu, czy aby administratorzy nie nakłaniają do klikania w reklamy generując sztuczne kliknięcia. Jeśli takie zachowanie zostanie wykryte to musimy się liczyć z tym, że wszystkie zgromadzone środki z wyświetlanej reklamy nam przepadną.

 

Automaty:

Coraz częściej możemy usłyszeć w sieci o najróżniejszych aplikacjach, które same klikają w reklamy, robią to w sposób automatyczny i nie wymagający ciągłego kontrolowania. Oczywiście liczy się kliknięcie w reklamę z jednego komputera, z jednego adresu IP. O tym również pomyślano, dostępne są bowiem automaty, które łączą się z naszym serwisem poprzez bramki proxy lub z serwerów proxy na całym świecie. Same bramki proxy już w większości są banowane przez firmy dzierżawiące miejsca reklamowe, tak więc w tym przypadku kliknięcia nie są zaliczane.

 

 

Podsumowując wszystko to co tutaj napisałem uważam, że wystarczy wykonać parę prostych czynności, które w efekcie poprawią klikalność w reklamy. Jak już napisałem bardzo ważny jest wygląd, kolorystyka, ruchome elementy, dobrze wybrane miejsce i oczywiście zgodna z zawartością witryny tematyka. Watro prowadzić eksperymenty na stronie. Stosując się do paru prostych zasad marketingu na pewno klikalność będzie większa.

 

Najważniejszym elementem, bez którego nie jesteśmy w stanie zwiększyć zarobków jest ruch w serwisie, im większy tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy skorzystają z oferowanej im reklamy, a tym samym przyczynią się do zwiększenia naszych zarobków. Inwestując w początkowej fazie rozwoju serwisu w reklamę, po pewnym czasie zbierzemy żniwo, które jeszcze przez wiele lat będzie procentować i które pozwoli gromadzić spore środki na wyświetlaniu reklam.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Flaker
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • elefanta

Autor: Łukasz Hawryłeczko

Swoją przygodę z zarabianiem rozpocząłem w 2008 roku. Zarejestrowałem się na kilku stronach GPTR, przez jakiś czas klikałem w reklamy oraz buxy, rozwijałem swoją siatkę poleconych. Dziś stosuję zupełnie inne metody 😉

One Response to Jak zwiększyć klikalność (CTR) reklam

  1. Lern2Ern napisał(a):

    Na swoim blogu o niestandardowym zarabianiu (www.lern2ern.pl) będę mógł wstawić reklamy dopiero za jakiś czas, ponieważ blog istnieje tylko 4 miesiące, a google pozwala na uruchomienie reklam dopiero po pół roku, ale już teraz wiem, z których z przedstawionych w tym wpisie propozycji reklam skorzystam i na co zwrócę uwagę 😀
    Dzięki 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 Maksymalna liczba znaków: 3000. Po napisaniu 400 link dofollow.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.