Metody zwiększania sprzedaży przez Internet

marketing

Będąc właścicielem sklepu Internetowego lub jakiejkolwiek innej witryny, której celem jest sprzedaż towarów i usług musimy zatroszczyć się o dużą oglądalność, tylko w taki sposób zwiększymy sprzedaż.

Chociaż metod na zwiększanie sprzedaży przez Internet jest całe mnóstwo to jednak nie wszystkie jesteśmy w stanie wykonywać sami, bez specjalistycznych narzędzi. Artykuł ten będzie opisywał tylko te metody, które każdy Internauta jest w stanie wykonywać sam, bez pomocy specjalistów.

 

Zwiększanie ruchu w serwisie:

Będąc właścicielem jakiejkolwiek strony musimy zadbać o to, aby oglądalność była bardzo duża, aby każdego dnia przybywało internautów, którzy skorzystają z naszych usług lub zakupią towary. W tym przypadku mamy bardzo duże pole manewru i warto jest wykorzystywać wszystkie dostępne możliwości.

 

Portale aukcyjne:

Coraz więcej osób korzysta z portali aukcyjnych, aby zakupić towary taniej, przy czym mieć pewnego rodzaju dodatkową gwarancję rzetelności sprzedawcy. Portal typu Allegro to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, bowiem docieramy z produktem do milionów osób z całego kraju, a nawet z zagranicy. W treści aukcji opisujemy produkt, ale również możemy wstawić tam link do naszego sklepu, gdzie oferujemy setki innych produktów, im taniej sprzedajemy na aukcji tym więcej osób ją odwiedza, przy czym praktycznie każdy zauważa link do sklepu. Dzięki wstawionemu odnośnikowi mnóstwo internautów przejdzie bezpośrednio do witryny w celu sprawdzenia innych ciekawych ofert. Takie działanie natychmiast zwiększy sprzedaż w sklepie Internetowym i zapewni dużą oglądalność. Wystawiając aukcje w wielu takich serwisach dotrzemy do ogromnej ilości potencjalnych klientów przez co zyski będą duże i będą od razu.

 

Mailing:

Marketing Internetowy w głównej mierze opiera się na wysyłaniu wiadomości graficznych i tekstowych do użytkowników sieci, aby zainteresować ich swoim produktem czy usługą. Jak dowodzą statystyki największe efekty dają kampanie e-mailingowe, przy czym efekty są widoczne praktycznie od razu. Za pewne zastanawiacie się skąd wziąć bazę adresów e-mail i jak stworzyć taką kampanię? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Bazę możemy zakupić w wielu serwisach Internetowych, od osób, które zbierają je z całej sieci. Koszt dużej bazy, około milion adresów e-mail najczęściej nie przekracza 100 zł. Wysyłka mailingu również nie jest problemem, możemy skorzystać z usług firm, które roześlą naszą ulotkę, bądź skorzystać z darmowych narzędzi, dzięki którym wyślemy ją sami. Oczywiście czas realizacji takiej kampanii jest o wiele dłuższy realizując go we własnym zakresie, aniżeli zlecając go firmie, która posiada specjalistyczne narzędzia. Dzięki kampanii z pewnością pojawi się wielu internautów, ale żeby wykorzystać cały potencjał Internetu należy skorzystać także z innych sposobów.

 

Reklama w postaci banner’ów:

Jest to bardzo powszechna metoda na zwiększenie ruchu w swoim serwisie, jednak bardziej kosztowna. W tym przypadku reklamę zamieszczamy w najróżniejszych serwisach, jeśli jest możliwość to w takich, które są tematycznie powiązane, ponieważ jej skuteczność wzrasta o kilkaset procent. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości to skorzystanie z AdTaily będzie bardzo dobrym rozwiązaniem, a przede wszystkim tanim. Ów serwis to bardzo potężne narzędzie, dzięki któremu dotrzemy do wielkiej liczby potencjalnych klientów przy małym nakładzie finansowym i bez naszego wkładu pracy. Reklama w postaci bannera pojawi się w wybranych przez nas serwisach przy czym mamy wpływ na koszt kampanii i rozliczenie. Możemy wybrać rozliczenie PPC czyli płacimy jedynie za kliknięcia w naszą reklamę, co daje większe szanse na pozyskanie zainteresowanego klienta. Koszty takiej reklamy wahają się od 0.30 zł za dzień do nawet 100 zł, w zależności od wielkości serwisu i jego oglądalności.

 

Google AdWords:

Kiedy internauci poszukują jakiegoś produktu lub usługi to najczęściej (w 98%) korzystają z wyszukiwarki Google, dlatego warto jest zainwestować w AdWords. Jest to reklama kontekstowa w wynikach wyszukiwania, która daje wielkie efekty, a jej koszt jest zależny od wielkości konkurencji pod daną frazą kluczową. Pierwszym krokiem jest rejestracja w Google AdWords i wpłata pewnej kwoty, najczęściej wystarczy wpłacić 100 zł, aby dodatkowo otrzymać od Google jeszcze 250 zł. Kolejnym krokiem jest stworzenie kampanii, jeśli mamy z tym jakiekolwiek problemy to możemy skorzystać z darmowej pomocy specjalistów Google, którzy taką kampanię przygotują za nas, oczywiście uwzględniając nasze wytyczne. Kiedy już reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania to od razu odnotujemy wyraźny wzrost zainteresowania, a tym samym zwiększymy sprzedaż produktów lub usług. Warto dodać, że płacimy jedynie za kliknięcia i przekierowanie do naszego portalu. Coraz więcej sklepów i innych witryn decyduje się na tego rodzaju promocję, zwłaszcza młode serwisy, które chcą pozyskać użytkowników.

 

Fora Internetowe:

Promowanie się na forum to inaczej marketing szeptany, czyli polecanie swoich towarów czy usług forumowiczom. Jest to jednak sposób, który wymaga inwestowania dużej ilości czasu, a często jest z tym problem. Możemy to zlecić copywriterom, firmom wyspecjalizowanym w tego rodzaju działaniach, jednak dla tych, którzy są w stanie zainwestować swój czas polecane jest zrobić to samemu. Ważne jest aby marketing szeptany docierał do różnych odbiorców, nie koniecznie ściśle związanych naszą tematyką, liczy się to, że więcej osób będzie wiedziało gdzie się skierować w razie zainteresowania. Często na takim forum znajduje się powyżej 100 000 użytkowników, z czego aktywnych forumowiczów jest około 50 %, czasem mniej. To jednak wystarcza, aby skierować dodatkowy ruch do naszego portalu. Biorąc pod uwagę kilkadziesiąt takich forów możemy zgromadzić całkiem pokaźną sumę odwiedzin, przy czym zwiększyć szanse na rejestrację i opłatę za dostęp do zasobów.

 

Pozycjonowanie:

Pozycjonowanie to najlepsza i najskuteczniejsza metoda na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Jak już pisałem około 98% internautów przeszukuje sieć Internet za pomocą wyszukiwarki Google, z tego powodu warto jest się wypromować na wysokie miejsca pod najważniejszymi dla nas frazami. Pozycjonowanie to bardzo skomplikowany proces, który wymaga poświęcenia bardzo dużej ilości czasu, a często też pieniędzy. Jeśli chcemy rozpocząć promocję witryny w wyszukiwarce to pierwszą i podstawową czynnością jest optymalizacja witryny. Musimy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, pod którymi chcemy się znaleźć w wynikach wyszukiwania, bardzo ważne aby w kodzie witryny nie było błędów, aby znaczniki H1, H2 i inne były na swoim miejscu. Na serwer wysyłamy plik robots.txt, gdzie znajdować się będą regułki dla robotów wyszukiwarek, możemy w nim ustawić blokowanie pewnych adresów, które nie powinny być indeksowane, a nawet odwiedzane przez roboty. Do tego wszystkiego należy w strukturze witryny dodać meta opis witryny i meta tagi, które roboty wyszukiwarek zaindeksują i porównają z treścią witryny. Tak przygotowana witryna może już być pozycjonowana. Zdobywanie linków to jedna z najważniejszych czynności, jakie musimy wykonać by znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek Internetowych. Należy pamiętać, że miejsca gdzie znajdować się będą linki prowadzące do naszej witryny powinny być starannie wybrane, czyli posiadać dużo treści, treść unikalną i wartościową. Dzięki systematycznemu przyrostowi linków z różnych źródeł wyszukiwarki będą oceniać promowaną witrynę i umiejscawiać ją w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to żmudny proces, jednak bardzo pożyteczny i dający szansę godziwie zarobić. Webmasterzy bardzo dobrze zdają sobie z tego sprawę co widać po ilości firm zajmujących się pozycjonowaniem. Zanim jednak rozpoczniemy swoją przygodę z tego typu promocją należy się dobrze zastanowić. W wielu przypadkach warto jest te czynności zlecić profesjonalistom, którzy ocenią zarówno witrynę, jakość i ilość konkurencyjnych stron pod daną frazą i opracują najodpowiedniejszą strategię, która pozwoli uzyskać pożądane efekty. Na koniec dodam, że ruch w serwisie znacznie przyczynia się do pozycjonowania, już nie tylko przez Alexa Rank, ale również przez polecanie witryny na różnych forach Internetowych. Internauci będąc zadowoleni z serwisu, jego zawartości i działania będą go polecać innym, wstawiać linki do niego i opisując go. Po pewnym czasie nawet będziemy mogli zrezygnować z działań pozycjonerskich, bowiem sami użytkownicy będą tworzyć nowe linki i wzmacniać pozycję witryny w wyszukiwarkach.

 

Portale społecznościowe:

Od paru lat portale społecznościowe takie jak Nasza Klasa, Facebook czy Twitter są skupiskami milionów internautów z całego świata, różne osobowości i zainteresowania. Można to w bardzo prosty sposób wykorzystać i zarobić pieniądze. Pierwszym krokiem jest stworzenie własnego profilu w takich portalach i dodawanie treści. W tym przypadku możemy wyszukiwać potencjalnych klientów/użytkowników przez zainteresowania, trafiając tym samym idealnie w gusta. Zapraszając nowych znajomych poszerzamy grono osób, do których trafia nasza reklama, oni z kolei zapraszają znajomych do siebie, którzy widzą, że jesteśmy znajomymi tej samej osoby. Takie „kółeczko” to potężne narzędzie, które bardzo szybko daje efekty. Rzecz jasna, taki profil musimy starannie pielęgnować, zamieszczać informacje systematycznie, aby ciągle pojawiały się powiadomienia, że dodane zostały nowe treści. Z czasem grono znajomych rozrośnie się do wielkich rozmiarów i „machina” którą stworzyliśmy będzie napędzana już nie tylko przez nas, ale przede wszystkim przez kolejnych znajomych, którzy są znajomymi kolejnych znajomych i tak dalej. Wielkie firmy w większości bazują na docieraniu do klientów właśnie w taki sposób, budując fanpage i rozwijając je.

 

System wymiany bannerów i linków:

Choć nie często zauważamy na stronach Internetowych takie systemy to nie znaczy, że są mało popularne lub bezwartościowe. Ta metoda pozyskiwania ruchu i klientów nie należy do tych, które dają największe efekty, ale za to jest to darmowa metoda w sam raz na start. Wymiana bannerami i linkami w gruncie rzeczy ma na celu pozycjonowanie serwisu, ale nie mniej jednak również generuje ruch, przenosi potencjalnego klienta do nas i odwrotnie. W takim systemie liczy się również wygląd samego bannera lub buttona, efekt wizualny w tym przypadku jest najważniejszy, aby zachęcić do odwiedzenia witryny. Inwestując kilkadziesiąt złotych w grafikę na pewno koszty się zwrócą w bardzo krótkim czasie. Dobrym pomysłem jest stworzenie w serwisie zakładki z kodem naszego bannera, buttona i odnośnika, bowiem wielu młodych bloggerów promuje lubiane witryny u siebie, tym samym generując ruch, na którym nam tak bardzo zależy.

 

Marketing:

Zadaniem marketingu Internetowego jest pozyskiwanie klientów z danej branży, w przypadku kiedy chcemy zarabiać przez Internet jak największe pieniądze przy czym nie napracować się zbyt wiele warto pomyśleć nad witryną ogólno-tematyczną. Choć w sieci znajdziemy już praktycznie wszystko to jednak z każdej branży możemy zyskać coś dla siebie. Otwierając portal, który będzie skupiał w sobie wiele branż i tematyk mamy o wiele większe szanse na pozyskanie klientów, w tym przypadku użytkowników Internetu.

 

Na zakończenie tego artykułu chciałbym dodać, że odpowiednio przemyślane działania po pewnym czasie będą zautomatyzowane, w pewnym momencie stworzymy siłę napędową, która samoistnie będzie napędzać naszą witrynę bez generowania kosztów.

 

Napisałem ten artykuł z myślą o tych, którzy chcieliby pozyskiwać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż przez Internet. Największym minusem tego jest czas, ponieważ od powstania witryny, aż do jej wypromowania i dotarcia do momentu kiedy nie będziemy musieli wkładać naszego czasu i pracy w jej funkcjonowanie i promocję potrzeba sporo czasu lub inwestycji. Napisałem, że można zainwestować i skrócić czas oczekiwania na wielkie efekty, tak jest! Aby przebić się przez konkurencję musimy być widoczni w każdym miejscu Internetu, musimy docierać do jak największej ilości potencjalnych klientów w jak najkrótszym czasie. Tylko takie działanie zagwarantuje nam szybki sukces i efekty, które się będą utrzymywać.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Flaker
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • elefanta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 Maksymalna liczba znaków: 3000. Po napisaniu 400 link dofollow.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.