Praca jako Copywriter

zarabianie jako copywriter

W ciągu ostatnich kilku lat coraz częściej mówi się o stanowisku, jakim jest copywriter. Dla wielu jednak jego działalność wciąż zostaje zagadką. Kim zatem jest osoba kryjąca się pod tą tajemniczą nazwą?

Otóż, najprościej mówiąc, copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem i redakcją treści oraz haseł reklamowych, np. haseł mających zwiększyć efektywność sprzedaży produktu używanych podczas kampanii reklamowych. Mimo że copywriter wciąż jest kojarzony głównie z freelancingiem, czyli pracą jako wolny strzelec głównie przez internet, coraz częściej w agencjach reklamowych stanowisko to pojawia się jako stałe.

Jak zostać copywriterem? Przede wszystkim należy dużo pracować na swoją markę, czyli nazwisko. Warto pisać i czytać, orientować się w środowisku reklamowych haseł i rozumieć strategię działalności firm marketingowych. Jeśli, jako copywriter, decydujemy się tylko na działalność polegającą na tworzeniu tekstów, np. artykułów lub tekstów pressel page, czyli krótkich tekstów pozycjonujących, tzw. precli, musimy pamiętać, by nasz warsztat nie pozostawiał wątpliwości. Podstawą jest tu znajomość gramatyki i ortografii oraz tzw. lekkie pióro, czyli łatwość w pisaniu zrozumiałych i przejrzystych tekstów na każdy temat. Copywriter, który zajmuje się hasłami reklamowymi ma nieco większe pole do działania, może np. podjąć pracę w agencji.

Copywriter powinien charakteryzować się konkretnymi cechami, takimi jak: kreatywność, mobilizacja do pracy, odpowiedzialność i punktualność w dotrzymywaniu terminów zleceń. Jest to bardzo ważne, gdyż często zdarza się, że otrzymujemy zadanie na ostatnią chwilę i nie ma nikogo, kto mógłby nas w nim zastąpić. Trzeba jednak pamiętać o szanowaniu samego siebie – dobry pracownik to również ten, który wie kiedy i jak odmówić.

Mimo wszystko nadal wielu pracodawców traktuje copywriting jako tanią siłę roboczą, napędzającą działanie ich firmy. Wynajmowanie wolnych strzelców i oferta pracy za minimalną, często kilkakrotnie niższą niż przewidywana, stawkę sprawia, że coraz więcej osób podejmuje własną działalność gospodarczą. Dzięki temu osoby naprawdę zaangażowane w wykonywanie swoich zadań mogą pracować uczciwe i za uczciwe pieniądze. Powoduje to jednocześnie zwiększenie konkurencyjności na rynku i ogólną poprawę efektów pracy.

Podsumowując, copywriter jest tym zawodem, który wykonywać można wszędzie – tak jak w biurze, jak w domu, zarówno z pozycji wolnego strzelca – na umowę o dzieło lub umowę zlecenie, jak i na stałą umowę np. w agencji reklamowej. Ta dowolność sprawia, że zawód ten z dnia na dzień zyskuje na popularności.

Gdzie zarabiać?

Copywriterzy często mogą sprzedawać swoje teksty na giełdach unikalnych treści, dobrym przykładem jest tutaj: Textmarket


praca jako copywriter

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Flaker
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • elefanta

Autor: Łukasz Hawryłeczko

Swoją przygodę z zarabianiem rozpocząłem w 2008 roku. Zarejestrowałem się na kilku stronach GPTR, przez jakiś czas klikałem w reklamy oraz buxy, rozwijałem swoją siatkę poleconych.Dziś stosuję zupełnie inne metody 😉

4 Responses to Praca jako Copywriter

  1. Jacek Pastuszko napisał(a):

    Dobrze zauważyłeś, że aby zarabiać na pisaniu artykułów trzeba mieć lekkie pióro, pisać poprawnie stylistycznie i bez błędów. Z tym ostatnim większość osób raczej nie będzie miała problemu bo edytory tekstów sprawdzają pisownię i trzeba chcieć, żeby wypuścić tekst z „bykiem”.
    Aby pracować w tym zawodzie i dobrze zarabiać warto zadbać o swoją markę. Najlepiej prowadzić i promować bloga, komentować na forach i innych blogach. W ten sposób zdobyć zdobyć grono czytelników, szlifować swój warsztat i budować swój dobry wizerunek.
    Pozdrawiam,
    Jacek Pastuszko

  2. Kamysto napisał(a):

    Ogólnie to podstawą wydaję mi się wyrobienie sobie renomy. Jak ktoś nie jest w branży to może mieć kłopot jako freelancer, bo zapłacą mu tyle co nic – w końcu to jakiś tam artykulik.

  3. Milena napisał(a):

    A jak z jakoscia takich tekstow? Ile placą za tekst np. 3000 znaków?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 Maksymalna liczba znaków: 3000. Po napisaniu 400 link dofollow.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.