Wybór pieczątki firmowej w 5 krokach

pieczątki

Zakładanie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością załatwienia bardzo wielu różnych formalności. Choć zakup pieczątki nie należy do czynności obowiązkowych, to jednak warto zdecydować się na wyrobienie stempla, ponieważ kosztuje niewiele, a znacząco ułatwia pracę i poprawia jej wydajność. Na jakie czynniki warto zwrócić uwagę, wybierając pieczątkę firmową? O tym piszemy poniżej.

1.Informacje na pieczątce

W związku z tym, że nie ma formalnego obowiązku posiadania pieczątki, to również nie ma ściśle określonych przepisów, jakie informacje powinna ona zawierać. Trzeba jednak pamiętać o przepisach dotyczących oznaczania przedsiębiorcy. W żadnym wypadku na pieczątce, która jest wykorzystywana w obrocie handlowym nie mogą znaleźć się dane, które mogą kogokolwiek wprowadzić w błąd odnośnie do osoby przedsiębiorcy, charakteru prowadzonej działalności czy jej miejsca.

Najczęściej na pieczątce umieszcza się następujące informacje:

Uniwersalne dane (osoba fizyczna)

  • nazwa firmy;
  • imię i nazwisko;
  • dane adresowe siedziby;
  • numer NIP.

Spółka Prawa Handlowego

  • nazwa spółki;
  • dane adresowe siedziby;
  • numer NIP;
  • oznaczenie sądu rejonowego;
  • wysokość kapitału zakładowego (spółki z o.o. i spółki akcyjne);
  • wysokość kapitału wpłaconego (spółki akcyjne).

Dodatkowe informacje:

  • logotyp firmy;
  • e-mail oraz numer telefonu;
  • adres strony internetowej.

Warto przy tym dodać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, do posługiwania się pieczątką są zobowiązani lekarze weterynarii, lekarze różnych specjalizacji, instruktorzy i wykładowcy nauki jazdy, pielęgniarki i położne. Dane, które należy umieścić na takich pieczątkach są obwarowane przepisami prawnymi i przygotowywane na podstawie dokumentów potwierdzających posiadanie określonych umiejętności.

 

2.Typ pieczątki

Oferta pieczątek jest bardzo bogata i różnorodna. Liderzy na rynku, tacy jak COLOP czy TRODAT prześcigają się w pomysłach, by oferowane produkty były jeszcze nowocześniejsze, a odbicie szybsze i bardziej komfortowe.

 

Podstawowe rodzaje pieczątek, jakie możemy wykorzystać to:

  • automaty standardowe;
  • automaty kwadratowe;
  • automaty podłużne;
  • automaty okrągłe i owalne;
  • datowniki i numeratory;
  • pieczątki kieszonkowe.

pieczątki

 

Niektóre rodzaje automatów mogą pomieścić nawet do dziewięciu linii tekstu, inne maksymalnie dwie.

Zdecydowanie największą popularnością cieszą się tradycyjne pieczątki firmowe. Jeśli jednak w pracy często jesteśmy zobowiązani do wprowadzania na dokumentach dat, to niezbędny będzie zakup datownika. W większych firmach z kolei dużą popularnością cieszą się pieczątki imienne, które sprawdzają się w przypadku prowadzenia korespondencji firmowej.

 

3.Wzór pieczątki firmowej

Bez względu na to, czy chcemy zamówić pieczątkę imienną, firmową czy innego typu, ważne jest to, by przyciągała ona uwagę, była czytelna i odzwierciedlała charakter firmy.

 

Projekt takiego stempla można zlecić doświadczonej firmie lub zaprojektować samodzielnie w jednym z programów graficznych.

Warto w tej materii skorzystać z gotowych szablonów, ale nie wiernie je odwzorowując, a raczej stawiając na oryginalność i jej indywidualny charakter.

Pieczątka może jednocześnie pełnić funkcję reklamy i budować wizerunek firmy. Znak graficzny można zastosować w formie jednokolorowej lub wykorzystać pieczątkę z kolorowym tuszem.

pieczątki firmowe

Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie specjalnego fontu w nazwie firmy. Przykładowo może mieć on specyficzny kształt, wyglądać jak napisany odręcznie lub po lekkim łuku.

4.Kolor pieczątki

Przy zakupie stempla warto rozważyć kolor oraz rodzaj tuszu, niezależnie od tego, czy chcemy kupić automat, czy tradycyjny stempel. Ważny jest zarówno charakter firmy, jak i rodzaj branży. W przeszłości przedsiębiorcy bardzo często wybierali kolor niebieski lub czarny, w  urzędach i bankach dominowały czerwone odbicia, a księża i parafie używały do wybijania danych tuszu koloru fioletowego. Dziś panuje w tym względzie całkowita dowolność. Często wybierana jest pieczątka w kolorze czerwonym, zielonym czy brązowym, która dobrze prezentuje się na białej kartce papieru.

5.Dodatkowe możliwości

Jeśli nasza pieczątka ma być także naszym orężem reklamowym to warto zastanowić się nad bardziej ekskluzywnymi rozwiązaniami. Jednym z nich jest tzw. faksymile, czyli umieszczenie na niej kopii odręcznego podpisu. Pieczątka z faksymile sprawdzi się do podpisywania broszur, kartek okolicznościowych czy innych dokumentów wysyłanych przez firmę klientowi.

Innym rozwiązaniem jest zakup suchych stempli. Znakowanie listów, kopert czy zaproszeń przy ich pomocy pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

Pieczątka firmowa praktycznym narzędziem każdego przedsiębiorcy

Oszczędność czasu, ułatwienie pracy oraz doskonała reklama to argumenty, które przemawiają za tym, by kupić pieczątkę do celów zawodowych. Na stronie Stampler.pl znajduje się bardzo duży i różnorodny wybór pieczątek. Z tego powodu z pewnością każdy znajdzie odpowiednią dla siebie. To jaką pieczątkę wybierzemy, będzie miało decydujący wpływ na jakość użytkowania i żywotność pieczątki. Z pewnością wybierając pieczątki, warto stawiać na znane i cenione firmy jak COLOP, TRODAT czy WAGRAF, które oferują produkty bardzo wysokiej jakości, a przy tym przyjazne dla środowiska.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Flaker
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • elefanta

Autor: Łukasz Hawryłeczko

Swoją przygodę z zarabianiem rozpocząłem w 2008 roku. Zarejestrowałem się na kilku stronach GPTR, przez jakiś czas klikałem w reklamy oraz buxy, rozwijałem swoją siatkę poleconych.Dziś stosuję zupełnie inne metody 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 Maksymalna liczba znaków: 3000. Po napisaniu 400 link dofollow.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.