Ile zarabia na Tobie Facebook?

Facebook to ogromne pieniądze. Ile dokładnie ten najpopularniejszy serwis społecznościowy świata zarabia na każdym przeciętnym użytkowniku? Dowiedzieliśmy się tego dzięki chęci wejścia Facebooka na giełdę. Okazuje się, że Mark Zuckenberg wraz ze swoim zespołem inkasuje na każdym z nas 1,21 dolara co każdy kwartał. Oznacza to, że każdy użytkowników przynosi serwisowi około 15 złotych rocznie, czyli nieco ponad złotówkę miesięcznie. Wydaje się Wam, że to mało? Wystarczy mieć w pamięci, iż obecnie serwis ma ponad 900 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Oznacza to, że co ósmy człowiek na ziemi loguje się do Facebooka przynajmniej raz w miesiącu.

Podstawą zarobku Facebooka na przeciętnych użytkownikach są oczywiście reklamy. Uśredniając aktualne stawki oraz liczbę kliknięć w reklamy przez pojedynczego użytkownika otrzymujemy wspomnianą kwotę 1,21 dolara przychodu co każdy kwartał. Jest to o 6% więcej niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku, lecz aż o 10% mniej niż ostatni kwartał roku minionego – ówczesny okres świąteczny wzmożył działania reklamodawców w serwisie, a tym samym podniosło to liczbę kliknięć w reklamy przez użytkowników. W trakcie świąt więcej osób grało także w Facebookowe gry, dokonując mikropłatności za wirtualne dobra.

Mimo wielkich kwot jakie wymienia się przy okazji Facebooka, przez wielu nazywany jest on sztucznie napompowaną bańką. Dochód netto w okresie od 1 stycznia do 31 marca tego roku wyniósł tylko 205 milionów dolarów, pomimo całkowitych przychodów na poziomie 1,058 miliarda dolarów. Sam Facebook wycenia się jednak na 71,97 miliarda amerykańskich dolarów. Jak doszło do tego wyliczenia? Na podstawie danych o niedawnym i głośnym przejęciu aplikacji do fotografii na urządzeniach mobilnych – Instagram. Zapłacono za nią 300 milionów dolarów w gotówce oraz 23 miliony akcji o wartości 30,89 dolara każda. Cały Facebook to 2,33 miliarda akcji – mnożąc więc ich liczbę przez wartość (2,33*30,89) otrzymujemy kwotę ponad 70 miliardów dolarów. Łatwo sobie wyobrazić, co stanie się z portfelami właścicieli Facebooka i Instagam w momencie, gdy akcje Facebooka wzrosną po ich debiucie na rynku giełdowym.

Dochody Facebooka z reklam będą rosły dzięki coraz lepszemu dopasowaniu ich treści do profilu każdego użytkownika. Lepiej dopasowane reklamy oznaczają, że bardziej zainteresują one daną osobę i chętniej kliknie ona w wyświetlany link. Kiedy jednak Waszym zdaniem bańka zwana Facebookiem pęknie i jakie będą tego konsekwencje? Czekamy na Wasze komentarze.

Źródło: antyweb.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Flaker
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • elefanta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 Maksymalna liczba znaków: 3000. Po napisaniu 400 link dofollow.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.